זכיינות הינה מנוע צמיחה משמעותי לעסקים רבים, אך היא מלווה בשיקולים משפטיים, עסקיים ואסטרטגיים מהותיים. המשרד מלווה רשתות, זכיינים, משקיעים ובעלי עסקים בכל היבטי הפעילות בתחום הזכיינות החל בשלב התכנון וההקמה, דרך ניסוח הסכמים וניהול מו"מ, ועד לטיפול שוטף בסוגיות משפטיות ועסקיות לאורך חיי ההתקשרות.
ליווי אסטרטגי ומשפטי להקמה וניהול של מערכי זכיינות – לרשתות ולזכיינים. ניסיון עשיר בהתאמה של הסכמים, ליווי מו"מ וטיפול שוטף בקשרים המורכבים שבין זכיין למותג.
ננסח עבורך הסכמי זכיינות ייעודיים שמגנים על הזכיין והמצמיח לחלוטין את זכויותיך וחובותיך בהתאם לצרכי הרשת.
נלווה זכיינים בתהליך השילוב וההטמעה ברשת, כולל הדרכות, תיאום ציפיות ובניית תוכנית פעולה לעמידה בסטנדרטים.
נבנה עבורך מסגרת זכיינות מקצועית הכוללת מיפוי שווקים, הגדרת תהליכים ותנאים להרחבת העסק באופן מבוקר ומסודר.
ננהל עבורך מו״מ מול הרשתות והתאגידים, נגן על האינטרסים שלך ונבטיח תנאים מסחריים הוגנים וברורים.
נספק אסטרטגיה משפטית ומיקוח מקצועי לפתרון מהיר ויעיל של סכסוכים בין זכיינים לרשת.
ננהל עבורך מו״מ מול הרשתות והתאגידים, נגן על האינטרסים שלך ונבטיח תנאים מסחריים הוגנים וברורים.
נערוך חוות דעת משפטיות ומקצועיות, נזהה סיכונים ונטמיע נהלי ציות שיגן על העסק מכל חשיפה עתידית.
נספק תמיכה רגולטורית, משפטית ועסקית שוטפת לרשתות ולזכיינים, עם דגש על יעילות, שקיפות והתאמה מתמדת לשינויים.
נציע מבנה זכיינות חדש ומיתוג מחודש, נעצב זהות חזקה ומודרנית ונבנה חבילת מיתוג שתמנף את ערך הרשת.
אנו תורג'מן, זיו הלוי ושות' – עורכי דין מביאים ניסיון עשיר בליווי עסקאות זכיינות בענפים מגוונים – מזון ומשקאות, קמעונאות, שירותים ועוד,
תוך הבנה מעמיקה של האיזון הדרוש בין שמירה על שלמות המותג, ובין גמישות מסחרית לצמיחה.
פעילות עסקית באופן של זכיינות מתרחשת על פי רוב כאשר יזם מעוניין לייסד פעילות עסקית בתחום מסוים אך לבצעה תחת מותג קיים. במקרה כזה, הזכיין נדרש לשלם למותג דמי שימוש מסוימים (תמלוגים) וכן כפוף להסכם זכיינות, אשר מתווה כללים לביצוע הפעילות על מנת להיות זכאי לעשות שימוש במותג, לדוגמה: שימוש בחומרי גלם מסוימים, שמירה על סטנדרטים, תמחור, מדים, שעות פעילות ועוד.
מגבלות על זכות השימוש במותג, האם קיימת בלעדיות גיאוגרפית לביצוע הפעילות, מה גובה ההשקעה הראשונית הנדרשת מהזכיין, העלויות לשימוש במותג (תמלוגים, תקציב פרסום וכיו"ב) מהם תנאי סיום ההתקשרות, מהי מידת השליטה של הרשת בפעילות היום-יומית של הזכיין, ומהם התמיכה והליווי שהרשת מספקת לזכיין.
בהחלט. אנו מלווים רשתות החל משלב ההקמה המשפטית של מודל הזכיינות, ניסוח הסכמי זכיינות, קביעת מבנה משפטי ותפעולי וליווי בהטמעה מול הזכיינים.
הצטרפות למודל זכיינות מאפשרת לזכיין להיכנס לעסק מוכר ומבוסס, לקבל ליווי ותמיכה מקצועית מהרשת, ליהנות משימוש במותג מוכר ומוניטין קיים, ולרוב לקבל גישה למערכות, טכנולוגיות ושיווק מרכזי. זאת ללא הצורך להתחיל מהתחלה ולפתח את העסק באופן עצמאי.
זכיינות היא מודל עסקי כולל שבו הזכיין מפעיל את העסק תחת המותג של הזכיין ומקבל תמיכה וליווי שוטף מהרשת, בעוד שרישוי הוא מתן זכות להשתמש במותג או בטכנולוגיה בלבד, בדרך כלל ללא ליווי, תמיכה או מעורבות תפעולית מצד המעניק.
כדי להעריך הכנסות ורווחים, יש לבחון את דוחות הרשת המרכזית, לבדוק את מודל התמלוגים, לחשב עלויות הפעלה וההשקעה הראשונית, ולהבין את השוק המקומי. מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי ולבצע ניתוח כלכלי לפני ההחלטה על כניסה למודל הזכיינות.
המוניטין שלנו נשען על תוצאות, אבל מתבטא גם במה שלקוחות מספרים.